top of page
  • Foto van schrijverAnnelies Tolenaar

3x kunst volgen op Instagram

De meeste musea hebben tegenwoordig wel een Instagrampagina. De een is wat actiever dan de andere en daarom raad ik je er alvast drie aan die ik zelf heel inspirerend vind.


1. Tate

De Britse museumgroep Tate heeft een zeer actieve Instagrampagina waar dagelijks op wordt gepost. De musea zijn al een echte aanrader om te bezoeken maar door ze te volgen op Instagram voelt het ondanks de afstand toch alsof je bij alle tentoonstellingen aanwezig kan zijn.


2. Stedelijk Museum Amsterdam

Soms hoef je het niet ver te zoeken. Het Stedelijk heeft naar mijn mening de beste Instagrampagina van alle Nederlandse kunstmusea. Ik word elke dag weer even enthousiast als ik hun story open. Wat ze plaatsen is niet alleen mooi om naar te kijken maar ook nog eens heel leerzaam.



3. Musée d’Orsay

Musée d’Orsay is het minst actief op Instagram van deze pagina’s maar plaatst wel kwalitatief goede posts met veel uitleg. Klassiekere musea springen er over het algemeen ook al iets minder uit op social media. Daarom verdient ze ook een plekje in mijn top 3.


1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page